Золочів Плюс
Форум міста Золочів

FaQ по 19" ЖК моніторам

Автор Повідомлення
FAQ по 19" ЖК моніторам
FAQ по 19" ЖК-моніторам

Корисні лінки:

http://lcdtech.no-ip.info/data/lcd.panel.htm
http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/10071
http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/20214
http://www.compress.ru/Archive/CP/2004/12/24/
http://itc.ua/article.phtml?ID=22896&IDw=20&pid=40

http://www.prad.de/en/guide/hersteller_start.html
http://www.flatpanels.dk/panels.php
http://axofiber.no-ip.org/inside/monitor.lcd.panels.htm

Вибір монітора:

http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/21325
http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/21100
http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/20865
http://www.fcenter.ru/online.shtml?articles/hardware/monitors/17963
http://thg.ru/display/samsung_971p_nec_1990fxp/index.html
http://www.thg.ru/display/19_lcd_2006/index.html
http://www.ixbt.com/monitor.shtml

В: Чому із всіх Жк-мониторов із класичним співвідношенням сторін найбільш популярні 19-ти дюймові?
О: 19-ти дюймовий Жк-монитор має найбільш оптимальні серед Жк-мониторов із класичним співвідношенням сторін параметри, зберігаючи при цьому розумну ціну. Такий монітор має вдало підходяще для своїх габаритів розрішення - 1280x1024, що "не велике й не маленьке" (у всякому разі для звичайного застосування), тобто піксель має оптимальний розмір у відмінність, наприклад, від 20-ти дюймового Жк-монитора, на якому при різниці в діагоналі всього на 1 дюйм (2.54 див) розрішення становить уже 1600х1200. 17" Жк-монитор має той же дозвіл, що й 19-ти дюймовий - 1280x1024, але пиксель при цьому, відповідно, менше, у наслідок чого на 17-ти дюймовому моніторі, як і на 20-ти дюймовому, не так зручно читати текст і розрізняти інші дрібні деталі: стандартні шрифти досить дрібні, здається дрібним інтерфейс Windows - від усього цього й швидше утомлюються ока. 19-ти дюймовий же Жк-монитор забезпечує досить комфортна відстань для правильного фокусування очей на екрані і є більше кращим для читання й будь-якої іншої роботи з текстом, чим його 20-ти й 17-ди дюймові побратими.
Купуючи 19" класичний монітор, ви повинні враховувати, що він повинен використатися тільки в "рідному" розрішенніі (1280х1024), адже при менших розрішеннях картинка буде "замилена": маленький дозвіл розтягнеться по площі більшого монітора - це все значить, що для комфортної, "чіткої" й якісної у візуальному плані гри Вам знадобиться сучасна відеокарта; можна з впевненістю сказати, що відеокарти середнього цінового діапазону майже завжди добре справляються с графікою в розрішенні 1280х1024.

В: Чому 19-ти дюймові ширкоформатні монітори (16:10) не користуються великою популярністю?
О: Такі монітори не мають великої популярності в наслідок декількох істотних недоліків. Один з них - невелика висота, причому як фізична, так і піксельна; у своєму принципі широка діагональ - це дуже зручно, але для "входу в клуб" вона вимагає великого розміру монітора, створюючи незручності при малому. Маючи дозвіл 1440х900, а виходить, і меншу відносно 19" 5:4 висоту, 19" 16:10 монітор уже гірше підійде для роботи з довгими текстовими документами, таблицями, а також дудет менш зручний для перегляду web-сторінок, а все це значить - втратить в універсальності. (Коли ціни на 19" 16:10 й 5:4 дуже близькі). Ще один мінус широкого формату на сьогодні - неоптимізированість ігор під широкоформатні розрішення, а у випадку центрування зображення на 19" 16:10 з боків будуть широкі смуги, а тому що висота такого монітора не відповідає жодному зі стандартних дозволів, то прийде розтягувати зображення по висоті, що приведе до неминучих втрат у якості (інтерполяція), а саме зображення при центруванні сильно втратить у фізичній площі. Природно, є в 19" 16:10 і незаперечні переваги - це зручність перегляду широкоформатного відео. Таке відео виводиться практично по всій площі 19" 16:10 монітора, коли звичайний 19" 5:4 виводить широкоформатне відео смугою по центрі, де саме зображення часом займає менше половини площі стандартного монітора. Але якщо Ви купете монітор і для звичайного неширокоформатного ТВ, то візьміть до уваги, що воно, маючи формат 3:4, також буде центруватися з усіма властивими цьому методу недоліками.

В: Чим перевірити Жк-монитор перед його покупкою? Як настроїти Жк-монитор?
О: Для цього підійдуть спеціальні програми, що допомагають вам швидше оцінити монітор по кольорах, часу відгуку, рівню чорного, засветке й контрастності. Для пошуку битих пикселей змінюйте кольори заливання монітора й уважно спостерігайте: якщо на якомусь кольорі заливання видний палаючими іншими кольорами пиксель, те це значить, що вибито(ы) субпиксели, якщо пиксель(і) мають чорний або білий кольори скрізь, те це значить, що пиксель не працює взагалі, що, у принципі, краще, тому що чорн або білий значно гірше контрастують із усім зображенням, чим, скажемо, червоний с синім. Для определиния якості підсвічування включите чорне заливання в повній темряві. Для всього цього подойдeт програма TFT Test (309 кб) і Eizo Monitor Tester (523 кб). Для визначення битих пикселей й їх "тренування" (використається у випадку "миготливих" пикселей, які те працюють, то не працюють) також добре підійде програма Dead Pixel Test (188 кб).
Використовуючи представлені вище тестові додатки, легко настроїти Ваш Жк-монитор по параметрах яскравості й контрастності: яскравість вибирайте по білому заливанню й підберіть найбільш підходяще її значення для Ваших очей відповідно до зовнішньої освітленості (тобто в темряві яскравість потрібна менша), а максимальна контрастність же (чим вона більше, тим краще для колірного охвата) не тільки потрібно підбирати під Ваші очі, але й необхідно домогтися видимої різниці між різними рівнями яскравості квітів на градиентных (смугастих) лінійках, вибудуваних з рядів схожих квітів. Але процедура настроювання може займати тижні на будь-якому моніторі, адже улюблені настроювання яскравості й контрастності - дуже суб'єктивні параметри, а що краще для Вас, Ви довідаєтеся тільки після деякого тривалого часу використання конкретного монітора.
Колірна температура - досить неоднозначний параметр. Все залежить від особистих переваг (якщо, звичайно, мова йде про користувальницький монітор), але в переважній більшості випадків мова йде про вибір температури між 6500К и 9300ДО. Фактично, вибір колірної температури визначає, яким буде білі кольори на екрані монітора. Чим нижче колірна температура, тим кольори ближче до червоного, чим вище - тим ближче до синього. Так, температура 9300K приблизно відповідає денним кольорам неба при слабкій хмарності, а температура 6500K - люмінесцентній лампі випромінювання. Але для роботи з кольорами й взагалі для кращої відповідності загальноприйнятому колірному охвату рекомендується використати колірну температуру 6500ДО.

Q: Які типи матриць Жк-мониторов існують і чим вони відрізняються?
A: Матриця - це масив пикселей, що пропускають і фільтрують світло. Це основна частина Жк-монитора й вона визначає 90% його якості. Сучасні Жк-мониторы оснащують трьома різними типами матриць, кожен тип поза залежністю від конкретної моделі має однакові достоїнства й недоліки по відношенню друг до друга, від конкретної моделі залежить тільки виразність цих якостей і недоліків.
1) TN - cамый старий і дешевий у виробництві тип матриць, для нього характерно мінімальний час відгуку, відносно погана цветоподача, маленькі кути огляду з помітним перекручуванням квітів при зміні кута спостереження (особливо по-вертикалі), невисока контрастність. Добре підходить для динамічних ігор, якщо, звичайно, цветоподача конкретної моделі перебуває на приемлимом для віртуальних розваг рівні.
2) VA (MVA,PVA та інші назви з -VA) - час відгуку пикселя більше, ніж на TN, але при цьому досить гарна цветоподача, більші кути огляду без істотного перекручування квітів при зміні кута спостереження, висока контрастність, за ціною дорожче TN. Можна сказати золота середина, підходить для всього досить добре й наділені щодо невисокою ціною.
3) S-IPS - більший час реакції матриці, чим на VA й, відповідно, TN, але при цьому відмінна цветоподача, майже ідеальні кути огляду (практично без видимих перекручувань квітів при зменшенні кута спостереження), гарний контраст, дуже дорого. Щонайкраще підходить для всього, де не важливий швидкий відгук пикселя. Однак на ринку вже починають з'являтися моделі S-IPS-моніторів з відносно малим часом відгуку, на яких застосована технологія overdrive (докладніше нижче), які хоч і не здатні конкурувати з TN й VA (на які застосований овердрайв) по параметрі часу відгуку, але вже дозволяють комфортно використати такий монітор і для вимогливих областей застосування (ігор, скажемо), щоправда, і за досить більшу, часом невиправдано ціну.
Докладніше про типи Жк-матриц й їхніх особливостей отут й отут.
Дотичні теми конференції
- Вибір 19" ЖК монітора на S-IPS матриці
(на 20ой сторінці інструкція з "ліквідації засветок" для NEC 1970NX)

Q: Який тип Жк-монитора найкраще підійде для роботи з текстом? (Читання, таблиці, графіки, перегляд веб-сайтов і т. д.)
A: Любою тип. Отут важливий параметр - розмір пикселя, він визначає розмір тексту й будь-яких інших дрібних деталей зображення. Жидкокристаллические монітори мають ідеальну чіткість тексту й по цьому параметрі значно перевершують будь-який CRT монітор; така чіткість доступна тільки в одному (рідному, для 19" 5:4 - 1280х1024) дозволі. Якщо текст здається дрібним, як, наприклад, многим на 17" ЖК, то виберіть монітор з більшим розміром пикселя, напрмер 19" ЖК, що при однаковому дозволі "розтягує" та ж кількість пикселей по вже більшій площі не гублячи в якості.
Монітори на S-IPS матрицях мають більше широку межпиксельную сітку, що, можливо Вам може не сподобатися. Але навіть якщо Вас не влаштовує, як виглядає текст на якому-небудь із типів ЖК, у вас є можливість подкорректировать відображення текстів, використовуючи функцію Clear Type, що убудована в Windows. Для більше точного настроювання цієї функції використайте Clear Type Tuner PоwerToy (2.47мб) або пройдіть по посиланню на сайт Майкрософт.

Q: При "рідному" дозволі текст й інтерфейс в Windows здається дрібними. Що робити?
A: Установите у свойсвах відеоадаптера "120 крапок на дюйм" ("120 DPI"), і ви зміните "масштаб" усього інтерфейсу. Однак не всі сторонні стилі Windows будуть коректно при цьому відображатися, та й втратиться загальна якість зовнішнього вигляду: шрифти, іконки й т. д.

Q: Який тип Жк-мониторов найкраще підійде для перегляду фільмів?
A: Любою з більшими кутами огляду й досить швидким відгуком - це або швидкий VA, або дуже швидкий S-IPS, хоча час відгуку важливо тільки для динамічних фільмів. Також, імовірно, зіпсує враження про фільм погано реалізований овердрайв, білі шлейфи якого будуть добре помітні. Тому шукайте монітор, де ця функція буде або реалізована гідно, або вона взагалі відсутній, але при цьому швидкість відгуку буде достатньою. Малі кути огляду не дозволять вам комфртно дивитися кіно з будь-якої крапки приміщення, та й про колективний перегляд краще при відсутності достатньої оглядовості забути. Тому, якщо купуєте TN-монітор, уважно вивчите його кути огляду, тому що цей параметр у нього гірший із всіх типів ЖК моніторів. І якщо ж на TN цей параметр не влаштовує, то ваш вибір - VA- або, що краще по цьому параметрі, S-IPS-монітори; на останніх оглядовість майже ідеальна, і при збільшенні кута спостереження зображення на них губить тільки незначно в контрастності, без відчутних колірних зрушень, у відмінності від TN. На VA колірне зрушення й втрата контрастності присутні, але в малозначимій і малопомітній формі, а час відгуку при цьому на VA менше, чим в S-IPS.

Q: Я читав, що в TN матриць погана цветоподача. Я фотолюбитель (дизайнер і т. д.), і мені не хотілося б бачити фото/картинки в "поганому кольорі". Який тип матриці для мене в даній ситуації краще?
A: Для звичайного перегляду фотографій, так само, як і для ігор, і для роботи з текстом, і для перегляду web-сторінок підійде будь-яка матриця, і кольори не на стільки погані на TN, щоб це все було робити так вуж некомфортно й неприємно, та й у принципі це дуже суб'єктивні параметри. Інша справа - робота з кольорами.
Для найпростішої корекції знімків - усунення «червоних очей» й інших нескладних операцій, придатний будь-який тип матриць, у тому числі й TN. Але от більше складні речі, як правило, вимагають достовірної оцінки яскравості, контрасту, збалансованості по тоні й т. д. Для цього монітор повинен мати стабільні параметри передачі кольору в певному діапазоні кутів огляду. Причому не обов'язково, щоб діапазон цей був таким же широким, як в CRT монітора. Цілком достатньо, щоб він просто охоплював всі положення голови при звичайній зміні пози. На жаль, монітори на TN погано відповідають цій мінімальній вимозі через перекручування кольорів при відносно невеликій зміні кута огляду, особливо по-вертикалі. Панелі інших типів (VA, а ще краще для цих цілей S-IPS) завданням аматорської обробки зображень цілком відповідають. Для професійної й точної роботи, де экстремально важлива цветоподача, існують спеціальні, на багато більше дорогі й точні монітори (не плутайте зі звичайними моніторами з розклеєними по всьому корпусі наклейками "Pro", мова идеть про представників за ~2500$). Хоча вони не на стільки краще своїх звичайних побратимів, на скільки при цьому дорожче, хоча побудовані вони на тім же типі матриць, що й досить гарні у цветоподаче й кутах огляду звичайні S-IPS монітори. Час відгуку на таких професійних моніторах як правило є самим останнім фактором, тому купувати заради самого статусу такий монітор буде нерозумно, адже він по суті підходить тільки для роботи з точною двомірною графікою.
Якщо ви звичайний користувач, не перебільшуйте для себе важливість якості цветоподачи. Можливо, так ви заощадите свої гроші, купивши, можливо, що підходить для Вас Жк-монитор і на TN. Якщо ви працюєте із графікою зупинитеся на VA або, що ще краще, S-IPS.

Q: Який час відгуку пикселя досить для ігор?
A: Любою Жк-монитор значно повільніше будь-якого ЭЛТ. Це значить, що при використанні ЖК можна в тім або іншому ступені помітити смазы при русі. Але це не означає, що ці смазы обов'язково будуть Вам заважати, у дії люди звичайно не обертають на це уваги. При покупці оціните монітор "на око", а краще подольше потестируйте, і, якщо вас не влаштовує, спробуйте знайти більше швидку модель.
Час відгуку пикселя змінюється залежно від складності колірного переходу. Заявлений виробником відгук як правило не відповідає реальності. Х мс gtg (grey to grey) - так звичайно пишуть на ЖК моніторах. Це перехід від сірого до сірого, і він може бути й швидше, і медленне, чим від білого до білого. По-перше, менші значення відгуку вигідніше писати виробникам розраховуючи на завжди довірливих покупців. І якщо відгук від білого до чорного й назад до білого - X мс (0-255-0), те це совмем не виходить, що переходи від інших квітів будуть займати теж Х мс (приміром, 0-50-0). Наооборот, часто це становить на деяких Жк-мониторах у рази більший час, чим схема "сірий - білий - сірий". Тому насамперед спробуйте знайти докладні графіки залежності відгуку на передбачуваному до покупки моніторі, або, хоча б, подивитеся на нього своїми очами в дії й вирішите, підходить він Вам по цьому параметрі або ж не підходить.
Більшість Жк-мониторов сьогодні використають технологію overdrive (овердрайв), що прискорює час реакції матриці. У кожного виробника вона носить свою фірмову назву, може мати різні реалізації і якість (коли воно погане, його помилки можуть сильно заважати), але основний принцип її роботи завжди той самий.
На сьогодні існують монітори із заявленим відгуком 2мс gtg (із застосуванням overdrive), що хоч і не об'єктивно з погляду вимірів реальної швидкості, але вже досить для будь-яких динамічних ігор. Більше того, навіть професійні геймеры, що грають в Quake й Counter Strike, уже не гидують грати на змаганнях і тренуватися на Жк-мониторах з таким часом відгуку.

Q: Що таке overdrive?
A: Розповім на прикладі TN/VA-матриць, тому що дану технологію застосовують, в основному, тільки на цих типах моніторів. Особливістю TN- і VA-матриць є те, що час спаду пикселя (від білого до чорного) значно швидше часу подьема (чорний до білого). Також перехід 0 (чорний) - 255 (білий) іде при подачі більшої напруги на пиксель, чим, наприклад 0-128, а з курсу фізики відомо, що енергія струму росте у квадратичній залежності (а значить і сила, що діє на що повертаються крисаллы пикселей), що й використано в овердрайве. Здійснимо перехід 0 - 128 поетапно із застосуванням овердрайва. 1) 0-255 - перехід в ~4рази швидше, ніж був би відразу від 0 до 128. 2) 255-128 - дуже швидко, тому що цей час спаду, і, до речі, приблизно в 10 разів швидше, ніж перехід 128-255. Як бачите, зміна кольорів пикселя за такою схемою здійснюється набагато швидше, ніж пряме 0 - 128. Для деяких переходів овердрайв взагалі не потрібний і відключається автоматично, у противному випадку це може бути навіть повільніше звичайного методу, все залежить від використовуваних конкретним виробником алгоритмів прискорення реакції.
Звичайно, існує й не зовсім коректна реалізація даної технології, представлена, на жаль, многоми моделями ЖК моніторів з її застосуванням на ринку. Якщо при переході до значення 255 напруга на пиксель подається більше, ніж потрібно, або довше, ніж потрібно, то на певних темних колірних переходах відбувається добре помітне пересвечивание, і за об'єктами тягнуться довгі за часом відображення білі шлейфи. Також не скрізь овердрайв відключається, що приводить, навпроти, до ще більших затримок. У кожному разі ідеального овердрайва на 100% без помилок не буває, але без нього ЖК монітори були б у цілому істотно повільніше. Докладніше про технології отут.

Q: Купивши монітор, я виявив битий (ые) пиксель (і). / У мене через якийсь час з'явився (ись) битий (ые) пиксель (і). Гарантія ще є. Що робити?
A: На жаль, вихід 100% рабочик ЖК матриць відносно низький, і якби відбиралися з них тільки ідеальні, то ви б платили за свій монітор істотно більше. Компромісом у даній ситуації стало прийняття стандарту ISO 13406-2, по якому гарантійній заміні піддаються тільки екземпляри, що мають більше певного кількості битих пикселей на мільйон штук. Для 19" Жк-мониторов класу II (це майже кожен випускає на сьогодні непрофесійний ЖК монітор) припустимою нормою є до 3ех постійно виключених ("мертвих") пикселей, до 3ех постійно світних пикселей і до 7мі дефектних червоних, зелених або синіх субпикселей на одим мільйон пикселей.
Таким чином, купуючи монітор, ви погоджуєтеся "потерпіти" биті пиксели, але за це одержуєте значно більше низьку ціну. Але ніхто при цьому не заважає Вам не купувати монітор з битими пикселями, просто будьте гранично уважні, можете навіть доплатити деяку розумну суму, щоб одержати гарантію на відсутність неробочих пикселей. Биті пиксели також можуть з'явитися після певного, частіше недовгого часу користування Жк-монитором, скоріше в перші годинники, рідко в перші місяці. Застрахуватися від цього неможливо, і один-два битих пикселя звичайно не заважають у роботі і є відносно розповсюдженим явищем.
Необхідно помітити, що деякі виробники й/або продавці моніторів дають кращі умови гарантії/придбання. Наприклад, пропонують заміну монітора, якщо виявлено хоч один "битий" пиксель будь-якого типу або якщо група із трьох і більше "битих" пикселей розміщені разом, або не далі деякої кількості крапок друг від друга й/або від центра екрана. Тому насамперед уточните гарантійні обмеження на биті пиксели безпосередньо виробника й продавця вашого монітора.
Дотичні теми конференції
- Припустима кількість битих пикселей

Q: Чим відрізняється підключення монітора через DVI від підключення через D-SUB?
A: DVI - цифровий інтерфейс, а це значить, що кожен пиксель вашого Жк-монитора одержить свою команду про приянятии кольори окремо. При підключенні ж через D-SUB сигнал перетвориться в спеціальний аналоговий сигнал спочатку на відеокарті, а потім у первісний сигнал назад на моніторі. При поганій реалізації цих перетворень як на відеокарті, так і на моніторі, картинка може втратити в чіткості й буде трохи розмитої, що особливо помітно на текстах. D-SUB - це спадщина вимираючих ЭЛТ моніторів, які працюють тільки через D-SUB, а на Жк-мониторах D-SUB залишився через відсутність дотепер на деяких відеокартах DVI виходу (в основному на інтегровані). На дешевих ЖК моніторах іноді (з метою тільки економії) DVI взагалі відсутній, що може погано позначитися на первісному призначенні монітора - якості статичного зображення.
Дотичні теми конференції
- DVI проти D-SUB
- Підключення інтерфейсів Жк-мониторов

Q: Чим відрізняється DVI-I від DVI-D?
A: DVI-I відрізняється від DVI-D додатковими "вусиками" у першого, по яких передається й аналоговий сигнал, що робить DVI-I універсальним портом, що містить у собі як DVI, так й D-SUB. Сьогодні на багатьох відеокартах відсутній типовий "синій" D-SUB, але за допомогою переходника, що поставляється практично з усіма цими відеокартами, DVI-I легко перетворюється в аналоговий порт, куди ви й підключите свій ЖК монітор, якщо він не має DVI (або ж ЭЛТ).
Дотичні теми конференції
- Чим відрізняється DVI Single від Double?
- Підключення інтерфейсів Жк-мониторов

Q: Я чув про новий стандарт передачі відеосигналу HDMI. Може варто відразу купити монітор з підтримкою HDMI?
A:HDMI, безумовно, - перспективний стандарт. Його величезним плюсом є одночасна передача як відео, так й аудио. Але DVI ні ледве не уступає новому стандарту в якості (мало того, HDMI за структурою передачі відеосигналу копіює DVI) і буде ще дуже довгий час підтримуватися як відеокартами, так і моніторами, тому немає причини кидатися за нечисленними на сьогодні пристроями, що підтримують HDMI, заради тільки самого HDMI. Всьому свій час, а час цього нового стандарту ще не прийшло, та й DVI ще дуже нескоро покине ринок. Докладніше отут.

Q: На моєму старому Элт-мониторе частота розгорнення становило 85/100 або більше герц. А на всіх Жк-мониторах рекомендує частота, що, становить 60/75 герц. А чому так мало? Чим відрізняються режими 60Гц й 75Гц на Жк-мониторах, і чи варто виставляти 75Гц?
A: 60Гц - це не мало. А вся справа в тому, що ЭЛТ і ЖК зовсім по-різному працюють. Для ЭЛТ показник частоти - це кількість мерехтінь монітора за секунду, і при їхній малій кількості швидко утомлюються ока. У Жк-мониторах всі зовсім по-іншому. ЖК пиксель горить постійно, не мерехтячи. Це значить, що скільки б герц не стояло, на усталось Ваших очей цей параметр ніяк не впливає. А впливає він на кількість разів за секнду, коли кожен пиксель здатний змінювати свої кольори. Виходить значення герців - це максимальна кількість виведених за секунду один за іншим кадрів, при цьому зміна відбувається дуже плавно. 60 разів у секунду при цьому для звичайної людини досить.
Матриця Жк-монитора працює з однією фіксованою "рідною" частотою, тому міняти частоту розгорнення на моніторі не має змісту. Процесор монітора видасть на матрицю порядку 60Гц при частоті вхідного сигналу в межах 60-75Гц. Зазначена ж у паспорті частота 75Гц - це максимальна частота, що здатна сприйняти процесор монітора, а не частота зміни полів.
Дотичні теми конференції
- Герцовка Жк-мониторов

Q: При різких рухах в іграх помітно, як "розривається" кадр (тайлинг). Що з моїм монітором?
A: Не хвилюйтеся, з монітором усе в порядку. Даний ефект є на будь-якому моніторі, якщо кількість виведених за секунду кадрів не дорівнює кількості виведених FPS (кадрів за секунду) вашою відеокартою. Тому що кадр обновляється пиксель за пикселем зверху вниз, те виходить у цьому випадку, що частина кадру обновляється (верхня), а частина залишається незмінної якийсь дуже короткий проміжок часу, що й створює такий многим неприємний ефект. Виправляється це або обмеженням на максимальний FPS у грі (якщо FPS завжди більше, ніж герц на моніторі), або включенням вертикальної синхронізації в драйвері відеокарти або самій грі. По останньому методі на монітор подаються тільки цільні кадри, а попередні спочатку стираються. Це є простим і фактично ідеальним методом для рятування від тайлинга, але дана функція "отъедает" частина продуктивної потужності відеокарти й знижує FPS до 10%.

Автор FAQ - CyberScorpio при содействии Power V5000.
Взято з Overclocker.ru