Золочів Плюс
Форум міста Золочів

Якби ми вчились так як треба

Автор Повідомлення
Якби ми вчились так як треба
Ця тема зацікавить тих кого болить стан нашої ОСВІТИ Якби ви вчились так, як треба...»
«…То й мудрість би була своя», — писав Великий Кобзар у своєму дружньому посланні землякам своїм в Україні – і мертвим, і живим, і ненародженим.

Та й ще додамо, якби нас вчили так, як треба... Бо що не новий навчальний рік – то новий експеримент, якісь зміни. Нульовий клас, дванадцятирічка, бали замість оцінок, тестування. А ще – ліцеї, коледжі, приватні й елітні школи... Результат? На паперах освітянських чиновників – прекрасний. Насправді ж українське суспільство за 15 років не відчуло великого ефекту від нововведень у загальноосвітній системі.

Але сьогодні ж – скоро свято останнього дзвоника! Забулися клопоти, негаразди і проблеми, з радістю і надією йдуть до школи учні, вчителі, батьки, представники влади й громадських організацій. Навіть у тих людей, які сьогодні, як кажуть, не мають стосунку до школи, піднесений настрій – усі ж бо були школярами!

Президент України Віктор Ющенко, як повідомлялось, теж піде до школи. І не до тієї, де вчаться його доньки, а відвідає якусь столичну , можливо , з поглибленим вивченням біотехнологій. Забувши про останні дні відпустки, на урочисті лінійки підуть народні депутати, члени уряду – їм же приймати «освітянські» закони, врегульовувати й удосконалювати систему освіти. Нехай ідуть, долучаються до шкільного життя. Може, зрештою зрозуміють, що дієздатною нація стане тоді, коли державні ресурси спрямовуватимуться передусім на розвиток загальнодоступної системи освіти.

Вкладати гроші в освіту – значить дбати про майбутнє. Це аксіома.

Нинішнього навчального року в українських школах не очікується великих нововведень, здається, не буде кардинальних змін у методах навчання. Експерти прогнозують, що для 5,1 млн. школярів і 600 тисяч учителів він буде спокійним, «робочим», без учительських страйків і студентських демаршів. І це вже гарні симптоми. Педагогам погасили повністю заборгованість з зарплати, виплатили нарешті й багатостраждальну «57-му статтю», уряд обіцяє «підйомні» випускникам вузів, які йдуть працювати в систему шкільної та професійно-технічної освіти, уклавши про це договір на 3 роки. Триватиме комп’ютеризація сільських шкіл, працюватиме програма «Шкільний автобус». Продовжується реформа вищих навчальних закладів, де проблем накопичилося не менше, ніж у загальноосвітній системі. ЩО БУДЕ З ТИМИ ТЕСТАМИ, НЕЗАЛЕЖНИМ ОЦІНЮВАННЯМ, ЧИ ПРИЖИВЕТЬСЯ ВОНО ? Важко, по гвинтику, але налагоджується складний механізм української освіти. І дасть Бог, ті 380 тисяч дітей, які вперше сядуть сьогодні за шкільні парти, через 15—20 років будуть найперспективнішими людьми, гордістю України. І дасть Бог, через 10 років ми не констатуватимемо, що через недоукомплектованість змушені закрити 80 шкіл, як нині, а успішно вирішуватимемо проблему будівництва нових сучасних закладів освіти, випускники яких матимуть свою, українську мудрість.
А ВИ як думаєти, цікаво почути думку педагогів та учнів, а також студентів
Думаю незалежне оцінювання приживеться, а от чи подолають корупцію - не знаю
Ти ще досі віриш в нашу систему освіти?

Тебе навчають економіці люди, які ніколи не керували підприємством, тобі викладають правознавство люди, які ніколи не були на судовому засіданні, тобі викладають міжнародні відносини люди, котрі бачили іноземне посольство, лиш коли отримували туристичні візи…

Тебе змушують писати нікому не потрібні конспекти, які були актуальними у XVIII-XIX столітті, коли книжки були малодоступні, а комп’ютерів не було взагалі. Тобі викладач 80 хвилин диктує, а ти записуєш те, що написано в книзі. Навіщо? Кому це треба?

Існуюча система освіти дає «купу» непотрібної теорії і майже не дає дорогоцінної практики. Погодьтесь, можна 5 років розповідати людині, як необхідно плавати, але від того вона не стане плавцем, адже для цього потрібна практика – заняття у басейні.

НІХТО з роботодавців (окрім державних установ, де зарплата молодого спеціаліста 650 грн.) не дивиться на оцінки диплому. Вони нікому не цікаві, бо нічого не означають. Всіх цікавлять ваші реальні вміння, досвід, а не кількість переписаних нашвидкуруч конспектів. Роботодавця не цікавить, що і з якими оцінками ти закінчив, його цікавить, чи можеш ти виконувати свою роботу якісно.

Згадай старші класи школи. Ти вивчав 2 роки предмети, які знадобляться в житті, хіба що для розгадування кросвордів. Кому, наприклад, потрібні знання органічної хімії? Медикам і деяким працівникам хімічної промисловості. Тебе вчать речей, які абсолютно відірвані від життя. З фізики ти вивчав магнітні поля і змінний струм, але тебе не вчили полагодити резетку. Ти вивчав хімію, але навіть не здогадуєшся, який миючий засіб чи пральний порошок можна купляти, а який зашкодить здоров’ю. Ти вивчав біологію, але тобі не розказували, як правильно харчуватись…

Що ж ми маємо в результаті? Молода людина в 22-23 роки закінчує університет і розуміє, що все необхідне для життя вона вчила сама. Чому так? Просто в міністерстві освіти сидять люди, для яких освіта – це бізнес. Вони чи не щороку змінюють програми шкільних предметів, захищають на цьому дисертації і заробляють мільйони на видавництві «нових» книжок, під «нові» програми. Згадайте навіть випускні «відповіді на білети» чи «збірки переказів». Це бізнес! Зі всеукраїнською мережею збуту і постійним попитом на продукцію. Їм байдуже, чи треба вам це в житті. Їм необхідно видрукувати і продати тобі підручник…

Давайте подумаєм, що робить пересічна людина в житті: створює родину, виховує дітей, купляє продукти харчування, контактує з державними службовцями, банківськими установами, захищається від хуліганів тощо.
Тепер згадаєм, що з цього ви вивчали у школі чи університеті: НІЧОГО! Чи вчили вас, як створити родину і гармонійно виховати дітей? Чи вчили вас тому, що не можна споживати генномодифіковані продукти харчування (і чому)? Чи вчили вас, як оскаржити протиправні дії державного чиновника чи відстояти свої законні права у суді? Чи вчили вас, чому не можна брати банківські кредити і що стоїть за ними насправді? Чи вчили вас, як захиститись від вуличних нападників?

Замість життєвонеобхідних навичок система освіти дає багаж сухих непрактичних знань.
В сучасному світі обсяг інформації постійно і стрімко збільшується. Економічна, політична, юридична інформація постійно змінюється і завчити щось напам’ять – це марна трата часу і сил. Стародавні греки казали – учень – це не чаша, яку необхідно наповнити, а смолоскип який необхідно підпалити…
Справжня система освіти повинна не заставити тебе «зазубрити» те, що завжди знайдеш в довідниках, а навчити тебе мислити і самостійно навчатись. А поки система освіти лише вбиває дорогоцінний час…

Ти спитаєш, а що мені робити?
1) Не переймайся за оцінки, вони нічого не варті.
2) Вчи те, що тобі необхідно, а не те, що вимагає викладач.
3) Читай літературу з особистісного розвитку, займайся практичною діяльністтю, влаштуйся з 3-4-го курсу на роботу, щоб отримувати практичні навички...

(c) Святозар
Ти то сам з чим згідний чи не згідний?
Як на мене -троха заемоційно, тому з перебором
Молода людина рідко коли знає(тай напевно не може знати?)що їй пригодиться в житті. тому можна багато сперечатись шо краще-вузька спеціалізація(але з "зануренням")чи універсальні, хоча може й менш фундаментальні знання.
Alexis пише:
1) Не переймайся за оцінки, вони нічого не варті.

таки трохи не так. зустрічають по одьожці все ж таки
Alexis пише:
Вчи те, що тобі необхідно, а не те, що вимагає викладач.

саме складне-визначити а шож тобі необхідно, нє?
Alexis пише:
влаштуйся з 3-4-го курсу на роботу, щоб отримувати практичні навички...

а ось це-правда. але й це не гарантія. сумно, але сто відсоткової гарантії успішності в житті не дає навіть соцстрах
Файно... про нашу систему освіти можна судити тільки глянувши на колишніх відмінників і колишніх двійочників. Ким вони були і ким вони стали.
Васілій пише:
Ти то сам з чим згідний чи не згідний?
Моя думка тут ролі не грає. Згідний з загальною ідеєю, тому й запостив без своїх каментів. Обговорювати бажання не є, є купа субєктивних факторів.
Васілій пише:
Як на мене -троха заемоційно, тому з перебором
Там в кінці був троха агітаційний і необовязковий тут п.4. Пропустив, ненароком
Pangea пише:
колишніх відмінників і колишніх двійочників. Ким вони були і ким вони стали.

Насправді по різному. Просто зараз час такий, коли вспливає всяке г.. . За совітів рідко двійошники добивались чогось вартого на увагу. І я думаю так буде і в найблищому майбутньому. Вся ота піна зійде, вона вже проходить. ТОМУ ТРЕ СІ ВЧИТИ! Ученьє свєт, а нєучєньє-чуть свєт і на работу
Alexis пише:
Справжня система освіти повинна не заставити тебе «зазубрити» те, що завжди знайдеш в довідниках, а навчити тебе мислити і самостійно навчатись.

в школі заставляють вчити вірші напам"ять не тому що ти повинен пам"ятати вірш, а для того щоб у дитини розвивалась пам"ять. Дуже поверхнева і я би сказав "ні про шо" стаття
Живу в Штатах. Виплачую 1000 баксів за кожний предмет. Вірніше - мій роботодавець (дай йому вдостіль податко-плательщиків!) А діти в гарній школі. Також завдяки податкам

Але якщо чесно, найліпші вчителі в світі - школа №3!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Марія Богданівна рокс!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

додано через 8 хвилин 34 секунди:

А ще додам, що медалістка. Якби я тут була медалістка, то або була би бідна парт-активістка, або багатий юрист (в залежності від розміра серця) А взагалі, тута ліпше бо робиш не тільки шо хочеш, але і де хочеш!! Наприклад, я вчуся на заочному, бо можна вчитись хоч в трусах. А мій профессор каже "На заочному в трусах? Я на денному без трусів вчився!!"